FANDOM

Ananiasz - jeden z kolegów Mikołajka, najlepszy uczeń w klasie i pieszczoszek naszej pani. Ponieważ ze wszystkiego ma najlepsze stopnie, pani zawsze pozwala mu nalewać atramentu do kałamarzy i posyła go po mapy, czego koledzy czasem mu zazdroszczą. W każdym razie Ananiasz ma opinię wariata, bo na przerwach, zamiast bić się z innymi chłopakami, powtarza lekcje. Właściwie paczka Mikołajka nie bardzo go lubi, bo jako jedyny w klasie nosi okulary i dlatego nie mogą go prać tak często, jak by chcieli, a poza tym jest skarżypytą. Ananiasz jest histerykiem. Kiedy się czegoś przestraszy albo coś nie idzie po jego myśli, tarza się po podłodze, robi się cały czerwony, krzyczy, że nikt go nie kocha, że poskarży się rodzicom, i że się zabije, i dostaje czkawki. Wtedy Rosół musi go wyprowadzić do pielęgniarki. Ananiasz wraca po chwili uspokojony, tylko pociąga nosem.

Ananiasz znany również jako Aneniasz jak dowiedział się, że Kleofas nosi okulary zaczął płakać a Rosół musiał go uspakajać.

Ananiasz płakał w Nowych Przygodach Mikołajka.

ALCESTA WYLALI ZE SZKOŁY

CiekawostkiEdytuj

  • Lubi być pytany.
  • Nie chce, by ktoś w klasie oprócz niego nosił okulary ( rozdział Kleofas ma okulary!, tom Mikołajek i inne chłopaki).
  • Kiedy przychodzi wizytator, pani zawsze jego woła do odpowiedzi, żeby pokazać, jakich ma zdolnych uczniów.